Nákup je možný pouze pro registrované firmy či živnostníky.

Podrobnější informace o náhradním plnění

Každý zaměstnavatel, zaměstnávající více než 25 zaměstnanců, musí povinně zaměstnávat minimálně 4 % zaměstnanců se zdravotním postižením. Nemáte dostatek kolegů se zdravotním postižením? Máte další zákonné možnosti, jak se vyhnout placení zbytečných pokut za neplnění této povinnosti.

 Naše společnost OPTIMIA sociální podnik s.r.o. (IČO 082 34 507) vám nabízí možnost splnit zákonnou povinnost zaměstnávání osob se zdravotním postižením tzv. náhradním plněním. Nákupem zboží z našeho e-shopu získáte produkty, které ke svému podnikání zcela jistě potřebuje a bez jakýchkoli dalších příplatků uplatníte uhrazené faktury jako náhradní plnění, čímž splníte svou povinnost ze zákona (viz níže).  OPTIMIA sociální podnik s.r.o. je zaměstnavatelem na chráněném trhu práce, zaměstnává více než 50 % kolegů se zdravotním postižením (aktuálně přes 80 % z celkového počtu zaměstnanců) a také na provozu a obsluze e-shopu se z velké většiny podílejí zaměstnanci se zdravotním postižením.

  1. Jestliže nakoupíte v našem e-shopu, získáte potvrzení o náhradním plnění zdarma bez navýšení ceny zboží a také bez nutnosti zavazovat se k pravidelným nákupům.
  2. V režimu náhradního plnění řešíme jakoukoli objednávku (a související fakturu), kterou takto při objednávání označíte.
  3. Potvrzení o NP se získává výhradně jen přes oficiální portál MPSV. Máte tak jistotu, že je vše v pořádku. 

Jak potvrzení o náhradním plnění funguje?

Od 1. 10. 2017 nabyla účinnosti novela zákona č. 435/2004 Sb., o zaměstnanosti, která ukládá povinnost zadávat všechny faktury v režimu náhradního plnění do registru vedeného Ministerstvem práce a sociálních věcí. Dodavatel, který poskytne službu náhradního plnění, má povinnost do 30 dnů od uhrazení faktury tuto fakturu elektronicky zaevidovat do centrálního registru. Odběratel má povinnost tuto fakturu do 14 dnů od přijetí potvrzení z registru potvrdit – odběratel po kontrole údajů fakturu potvrdí tlačítkem „doklad je v pořádku/vrátit k opravě/odmítnout“. Do náhradního plnění lze započítat pouze faktury, které odběratel potvrdí. Dejte si prosím pozor při kontrole – po provedení kontroly dokladu a ověření již není stránka zpětně přístupná. 

Zde najdete ke stažení příručku k portálu MPSV.

Jak se zaregistruji na portál MPSV?

Abyste se mohli na tento portál zaregistrovat, je nutné se prokázat elektronickou identifikací podnikatele/občana, k tomuto účelu slouží 2 způsoby:

  1. prostřednictvím systému identita občana – více informací a postup zajištění tohoto přihlášení naleznete na portálu národního bodu pro identifikaci a autentizaci, tj. na adrese https://www.identitaobcana.cz,
  2. prostřednictvím informačního systému datových schránek – více informací a postup zajištění tohoto přihlášení naleznete na informačním systému datových schránek, tj. na adrese https://www.datoveschranky.info/

Po prvotním přihlášení je nutné zvolit možnost - Registrovat odběratele (tedy pouze jen když nemáte založený účet – může se stát, že máte nastavenou jinou pověřenou osobu a nová registrace odběratele Vám nepůjde vytvořit, v tomto případě prosím dbejte instrukcí manuálu a nastavte pověřenou osobu), kde se Vám zobrazí informace o Vás jako o odběrateli, které jsou již předvyplněné (systém natáhl veškerá dostupná data prostřednictvím systému identita občana nebo prostřednictvím systému datových schránek), velice důležité je zadat do systému tzv. kontaktní e-mail, na který Vám budou chodit automaticky vygenerované zprávy z portálu, že máte novou fakturu v režimu náhradního plnění ke schválení. Jakmile dokončíte registraci, můžete si později v systému i filtrovat Vámi přijaté doklady s náhradním plněním, nebo nastavit pověřenou osobu.

Vytvořil Shoptet | Design Shoptetak.cz