Náhradní plnění
Dle zákona každý zaměstnavatel zaměstnávající více než 25 zaměstnanců musí povinně zaměstnávat minimálně 4 % zaměstnanců se zdravotním postižením. Jestliže nezaměstnává, může nakoupit služby a výrobky v tzv. náhradní plnění, tj. od zaměstnavatelů zaměstnávajících více než 50 % zaměstnanců, kteří jsou osobami se zdravotním postižením. OPTIMIA zaměstnává výrazně více než 50 % kolegů se zdravotním postižením.
- Udělejte objednávku v našem e-shopu a získejte náhradní plnění zcela zdarma (v posledním objednávkovém kroku jen zaškrtnete "chci náhradní plnění" a vepíšete registrační e-mailovou adresu, kterou jste uvedli na portálu MPSV - registrujte se na portál MPSV, pokud jste to dosud neučinili).
- Přijměte námi vystavenou fakturu s náhradním plněním a uhraďte ji.
- Uhrazená částka (bez DPH) se vám započítá do náhradního plnění.
- V našem e-shopu jsou všechny výrobky poskytovány s náhradním plněním ZDARMA a to bez dalších příplatků.
Krok 1 - objednávka
Uděláte objednávku V našem e-shopu a v kroku 3 objednávkového procesu zaškrtnete „chci fakturovat v režimu náhradního plnění“, kde do poznámkového pole rovněž ručně vepíšete Vaši poznámku "chci fakturovat s náhradním plněním" (tato poznámka se nám propíše do systému a poznáme tak, že tuto fakturu chcete s náhradním plněním).
Krok 2 - vyplnění kontaktních údajů
Poté do poznámkového pole vyplníte e-mailovou adresu, která je Vaše registrační adresa na portálu MPSV (na tuto přijde informace o zadání námi vystavené faktury do portálu MPSV a vyzvání k potvrzení).
Krok 3 - vyzvání k potvrzení a "Přijmutí/Odmítnutí/Vrácení"
Jakmile zadáme fakturu do registru MPSV (nejpozději do 30 dnů od zaplacení vystavené faktury/objednávky), na Vámi zadaný e-mail přijde informace a požadavek na Přijmutí/Odmítnutí/Vrácení faktury.
Krok 4 - potvrzení a odečtení výše náhradního plnění
Následně jako poslední krok už jen Vy tuto fakturu Přijmete/Odmítnete/Vrátíte (je nutné fakturu pečlivě zkontrolovat, může dojít k opravám!) a automaticky se Vám odečte náhradní plnění v dohodnuté výši (faktura či část faktury). Prosím mějte na paměti, že náklady na dopravu, poplatek za dobírku (a podobné poplatky) a DPH se do výše náhradního plnění nepočítají.
Podmínky pro vystavení NP
- Zákazník musí při procesu objednávání zboží vyznačit, že požaduje fakturu či její část v režimu náhradního plnění.
- Do náhradního plnění se započítá celková hodnota objednaného zboží BEZ DPH.
- Náklady na dopravu se do hodnoty NP nezapočítávají.
- Poplatek za případnou platbu dobírkou se do náhradního plnění nezapočítává.
- V případě požadavku na opětovné zaslání údajů (faktury) do registru MPSV si účtujeme administrativní poplatek ve výši 299,- Kč bez DPH (musí být zaplacen před opakovaným zasláním stejné faktury do registru).
Podrobnější informace o náhradním plnění naleznete zde a zde.